پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

جامعه توسعه یافته بدون ثبت رسمی امکان پذیر نیست

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر تحولات الکترونیکی و فناوری های جدید برای ارائه خدمات ثبتی به مردم گفت: دستیابی به جامعه توسعه یافته بدون شفاف سازی و ثبت رسمی اموال امکان پذیر نیست.
شنبه 13 مرداد 1397
2266

 

 

به گزارش روز جمعه خبرنگار اجتماعی ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی از تحولات و اقدامات گسترده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نظیر تشکیل بانک های اطلاعاتی، اسکن و آرشیو پرونده ها و سوابق ثبت قدیمی، ایجاد سامانه های الکترونیکی و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات خبر داد.
وی اظهارداشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با ایجاد یک راهبرد مناسب و برنامه های عملیاتی مدون و همچنین ارتقای فرآیندهای ثبتی به کاهش مراجعات، افزایش شفافیت و ارتقای سطح خدمات به مردم دست پیدا کنیم.
معاون قوه قضاییه که در دیدار جمعی از منتخبین و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی در مشهد سخن می گفت، اضافه کرد: باید دغدغه اصلی ما به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، افزایش و ارتقای اعتماد عمومی به سازمان و توسعه ثبت رسمی در جامعه باشد.
تویسرکانی با تاکید بر بند 67 سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در تدوین برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه ثبت رسمی، توجه جدی به این مهم را زمینه ساز ارتقای نظم حقوقی دانسته و با توجه به پیچیدگی های جوامع امروزی، توسعه ثبت رسمی را یک الزام و ضرورت اجتماعی برشمرد و غفلت در این زمینه را موجب خسارت دانست.
وی افزود: دستیابی به جامعه توسعه یافته بدون شفاف سازی و ثبت رسمی اموال امکان پذیر نبوده و بخشی از این شفافیت را در حوزه اقتصادی باید سران دفاتر اسناد رسمی و نهاد سردفتری ایجاد کند.
معاون قوه قضاییه همچنین گفت: از آنجا که سند رسمی در جهت اثبات مالکیت در حکم دادنامه دادگاه بوده و بدون نیاز به حکم مراجع قضایی لازم الاجرا می باشد، سران دفاتر اسناد رسمی باید به گونه ای عمل کنند که موجبات افزایش اعتماد مردم به این نهاد را در پی داشته باشد.
تویسرکانی ضمن تبیین جایگاه دفاتر اسناد رسمی در نظام اجتماعی امروزی خاطرنشان کرد: باید با تشویق و ترغیب مردم به انجام رسمی معاملات و تشریح مزایای سند رسمی در جامعه، زمینه ارتکاب تخلف و جرایم را کاهش داده و نقش و جایگاه دفاتر اسناد رسمی ارتقا یابد.
وی کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی را یکی از فعال ترین کانون ها در کشور معرفی کرد و گفت: باید با استفاده از توان فرهیختگان و ظرفیت موجود در کانون، در راستای وظایف مهم و اساسی خود و ارتقاء نظم حقوقی در جامعه منشا اثر باشند.
در این دیدار عبدالحسین رامشی مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و محمدرضا غلام پور رییس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی به تشریح آمار و عملکرد استان پرداختند.
همچنین محمدرضا دشتی اردکانی رییس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز نیز اقدامات و تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به ویژه در حوزه دفاتر اسناد رسمی را چشمگیر و موثر عنوان کرد و یادآور شد: دفاتر اسناد رسمی در ایران مطابق با پیشرفته ترین کشورهای جهان در حال ارائه خدمات به مردم بوده و به تایید کارشناسان داخلی و بین المللی به لحاظ شفافیت، سرعت، دقت و سلامت در تنظیم اسناد دارای وضعیت ممتاز و برجسته ای است.

ایرنا