پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

توسعه ثبت رسمی لازمه سلامت اقتصادی است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم و در این خصوص باید حتماً ساز و کاری ارائه دهیم
دو شنبه 12 شهريور 1397
2949

 

به گزارش خبرنگار مهر ، احمد تویسرکانی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: رفسنجان جایگاه ویژه ای در انقلاب ما دارد و باید از شهیدان سرافراز این شهرستان که در دفاع مقدس و همه عرصه ها نقش آفرین بوده اند یاد کنیم . 
وی افزود: وظیفه ای که ما امروز به عنوان کارگزاران نظام اسلامی و خدمتگزاران مردم به عهده داربم وظیفه خطیری است، ما وارث زحمات و تلاشها و ایثارهای جمع کثیری از افرادی هستیم که جان خود را فدا کردند تا امروز زمام امور دست من و شما باشد . 
وی بیان کرد: دشمن با تمامی توان برای مقابله به میدان آمده و با ایجاد تردید و یاس در بین جامعه و مردم و ایجاد فضایی که از همه ابزار برای به شکست کشاندن این انقلاب که حاصل خونهای شهیدان است استفاده کند . 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ما باید از این میراث عظیم به درستی حفاظت کنیم، ابراز داشت: ما باید در وهله اول به وظایف و مسئولیتهای خود در همه جهات آشنایی دقیق داشته باشیم و وظایف خود را به درستی بشناسیم که بتوانیم در جامعه ایجاد اعتماد و امید کرده تا مردم احساس کنند مسئولان از تمام تلاش و ظرفیت خود برای خدمتگزاری به آنها استفاده می کنند . 
تویسرکانی با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان از جهت ظرفیتها و جایگاه یک قطب کشاورزی و جایگاه ویژه ای در حوزه کشاورزی دارد، یادآور شد: این شهرستان در حوزه صنعت فعالیتهای ارزشمندی را داشته و وجود معدن مس سرچشمه در این شهرستان از دیرباز همیشه نام رفسنجان را در حوزه اقتصادی مطرح کرده است . 
وی با گرامیداشت یاد و خاطر بزرگان شهرستان رفسنجان، گفت: جا دارد از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عباس پورمحمدی، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد هاشمیان که زحمات زیادی را در قبل از انقلاب، در پیروزی انقلاب و اداره صحنه های ایثار و جنگ تحمیلی داشتند یاد کنیم . 
نتوانستیم از ظرفیتهای موجود در کشور استفاده کنیم 
معاون قوه فضائیه در ادامه اظهار داشت: وظیفه داریم در هر بخشی از همه ظرفیتهای خود استفاده کنیم و باید اذعان کنیم که ما آنطور که باید در کشور نتوانستیم از ظرفیتهای موجود در کشور استفاده کنیم و باید این معنا را با دقت، برنامه ریزی، ممارست و ایثار تلاش محقق کنیم و در جهت رضایتمندی مردم گام برداریم . 
تویسرکانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را یک سازمان گسترده حاکمیتی خواند و افزود: تقریباً همه مردم از جهات مختلف با این سازمان سرو کار دارند و سعی کرده ایم از همه ظرفیتها در این خصوص استفاده کنیم . 
وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد یک سازمان بسیار قدیمی و با یک فعالیت بیش از 100 سال و بروکراسی بسیار پیچیده و وارث صدها میلیون سابقه کاغذی و دفتری در اقصی نقاط این سازمان است . 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: امروز همه اذعان دارند که در فضایی که کشور نیازمند یک تحول اداری در همه بخشها است، علیرغم محدودیتها و مشکلات با یک تحول جدی در سازمان ثبت روبرو بودیم . 
تویسرکانی با بیان اینکه ما باید توجه به بهره وری در حوزه منابع انسانی را داشته باشیم، ابراز داشت: امروز خروجی منابع انسانی ما در عملکردی دولت و مجموع دستگاهها انطباق با هزینه ها ندارد اما می توانیم با توجه به خروجی کار خودمان و اصلاح وضعیت و رفتار خود به نحوی عمل کنیم که با هزینه کمتر کاتر بهتر انجام دهیم . 
وی با بیان اینکه امروز یکی از معضلات کشور هزینه های عظیم بخش اجرایی و هزینه ای اداری کشور است، افزود: در حوزه منابع و اعتبارات اکثر منابع و اعتبارات صرف حقوق و اعتبارات هزینه ای می شود و اگر فکر اساسی نشود و به اصلاح شیوه های رفتاری و افزایش بهره وری توجه نکنیم نمی توانیم در درازمدت این وضعیت را تداوم ببخشیم . 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: در سازمان ثبت با اصلاح بسیاری از فرآیندها توانستیم همان خدمات را با هزینه کمتر انجام دهیم باید بتوانیم با شیوه هایی در همه دستگاهها مراجعات مردم را کمتر و طول زمان پاسخگویی به مردم را کوتاه تر کنیم . 
نیازمند شفاف سازی هستیم 
معاون قوه قضائیه با بیان اینکه ما باید این موضوع را فرهنگ سازی کنیم که با هزینه کمتر کار بیشتری را انجام دهیم، تصریح کرد: در گذشته امکان نداشت که بتوان رصد شود که فردی در کجا چه میزان ملک و فعالیت اقتصادی دارد، امروز همانطور که در تهران خدمات ثبت صورت می گیرد در دورترین نقاط کشور نیز همین خدمات انجام می شود و یک سیستم یکپارچه و به لحظه در مرکز کارها را رصد می کند . 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأکید کرد: اگر بخواهیم کشور توسعه یافته باشیم و اقتصاد مقاومتی را به تعبیر رهبر معظم انقلاب اجرا کنیم نیازمند شفاف سازی هستیم، اگر می خواهیم با فساد مقابله کنیم و سلامت اداری را ارتقا دهیم حتما نیازمند شفاف سازی هستیم. در دستگاه بسیار قدیمی و با انبوهی از سوابق کاری، امروز سازمان ثبت اسناد شفاف شده و می تواند به سرعت پاسخگویی کند البته شاید به پایان راه نرسیده ایم . 
تویسرکانی افزود: ما نیاز داریم برای مقابله با توطئه های دشمن، رصد کنیم که وضعیت خود را نسبت به گذشته بهبود پیدا کند و سعادتمند کسی است که امروز او از دیروزش بهتر باشد. البته این معنا را نه با تبلیغ و با زبان بلکه عملاً باید مردم آن را احساس کنند و اگر موانعی هم باشد مردم نیز کمک خواهند کرد . 
معاون قوه قضائیه همچنین در خصوص مشکلات ثبت شهرستان که در جلسه مطرح شد نیز گفت: در رابطه با توسعه تشکیلات شهرستان و مشکلاتی که در حوزه اسناد زراعی وجود دارد با دولت پیگیری کردیم با وزیر جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهوری صحبت کرده ایم و در رابطه با اراضی کشاورزی که کمتر از حد نصاب است تقریباً به تفاهم رسیده ایم.
وی ادامه داد: قانون قبلاً به انگیزه یکپارچه سازی اراضی کشاورززی که استدلال درستی است تصویب شده بود چون در اراضی خرد کشاورزی سنتی مقرون به صرفه نیست اما این راه درست نبود . 
تویسرکانی ادامه داد: ایده ما این بود که افرادی که قبل از تصویب قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در سال 85 تصرفات مفروز داشتند اینها را مستثنی کنیم و اجازه دهیم کار به پیش برود و مدافع برای سندار کردن اراضی کشاورزی هستیم . 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در کشور باید برای توسعه ثبت رسمی تلاش کنیم، تأکید کرد: امروز بخشی از هزینه هایی که پرداخت می شود ناشی از معاملات عادی است و در زمان امروز یک اقتصاد نمی تواند خود را نگه دارد و برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم و باید حتماً ساز و کاری ارائه دهیم . 

 

- See more at: http://www.kerman-online.ir/Fa/News/50574/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%87-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA#sthash.2NMqv45Z.dpuf

خبرگزاری مهر