پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

همکاری ایران و فرانسه در حوزه سردفتری

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از پاريس؛ معاون رئیس قوه قضائیه و ریس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با دیدار و رایزنی با رئیس شورای عالی سردفترداران فرانسه از برگزاری نشست بین المللی در حوزه سردفتری در ابتدای سال آینده در تهران خبر داد.
شنبه 31 شهريور 1397
2288

 

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از پاريس؛ معاون رئیس قوه قضائیه و ریس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با دیدار و رایزنی با رئیس شورای عالی سردفترداران فرانسه از برگزاری نشست بین المللی در حوزه سردفتری در ابتدای سال آینده در تهران خبر داد.

 

"احمد تویسرکانی" پس از دیدار با "دیدیه کوآفار" در مصاحبه خبرگزاری صداوسیما در پاریس درباره هدف از این سفر و مذاکراتش با مقامات فرانسوی گفت: سردفتری و دفاتر اسناد رسمی ،نهادی مهم در فرانسه و ایران است از این رو با توجه به اشتراکات موجود در این حوزه بازدیدهایی برای ارتقاء کار و آسیب شناسی ؛ از نهاد سردفتری در فرانسه داشتیم که متوجه شدیم ایران در این حوزه پیشرفت های خوبی دارد و در بعضی امور از کشورهای پیشرفته از جمله فرانسه جلوترست و این برای خود فرانسوی ها نیز جالب بود.
وی با بیان اینکه امورات مربوط به سردفتری در ایران از یک رویه سنتی به یک رویه مدرن تبدیل شده است، افزود: در حوزه نقل و انتقال املاک و اراضی که همواره در ایران سئوال می شود؛ در فرانسه حداقل دو ماه طول می کشد اما در ایران 90 درصد نقل و انتقالات به شکل قطعی کمتر از سه روز انجام و سند مالکیت صادر می شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با فرانسوی ها تفاهم کردیم با مشارکت یکدیگر یک نشست بین المللی که مقدمه ورود ایران به اتحادیه جهانی سردفتری محسوب می شود در ابتدای سال آینده در تهران برگزار کنیم تا درباره مسائل حقوقی و اجرایی حوزه سردفتری بررسی صورت گیرد.
"تویسرکانی" همچنین افزود: پس از فرانسه به ژنو سوئیس خواهیم رفت تا در مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی با حضورصدها نفر از مسئولان و کارشناسان از 180 کشور جهان شرکت کنیم.
معاون رئیس قوه قضائیه گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مرجع ملی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی نظراتش را با قرائت بیانیه ای ارائه می دهد و در حاشیه مجمع هم با مقامات کشورهای مختلف از جمله از اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری ها در زمینه ثبت مالکیت معنوی مذاکراتی خواهیم داشت.

 

"دیدیه کوآفار" رئیس شورای عالی سردفترداران فرانسه نیز با بیان اینکه این دیدار به دنبال دیدارهای متوالی در سه سال گذشته صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد: همکاری های خوبی در این زمینه با ایران داشته باشیم زیرا ما روندهای قضایی و ارزش هایش را به طور مشترک دارا هستیم.

 

برای دیدن فیلم های مربوط به گزارش ، اینجــــا  کلیک کنید .

خبرگزاری صدا و سیما