پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

پروژه احراز اصالت هویت الکترونیکی در خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان‌رضوی گفت: پروژه احراز اصالت هویت الکترونیکی در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.
دو شنبه 16 مهر 1397
2604

 

سید حمیدرضا روح‌بخش ظهر امروز در سی و پنجمین گردهمایی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات خراسان رضوی اظهار داشت: تاکنون به طور حتم بارها شهروندان جهت انجام امور اداری به همراه کپی شناسنامه و یا کارت ملی به مراکز دولتی مراجعه کرد‌ه‌اند.

وی ادامه داد: قطعاً چندین بحث از دست دادن زمان، صرف انرژی برای یافتن مکان مناسب برای تهیه کپی اسناد، درگیر بودن با ترافیک شهری و نظایر این مباحث این امر را برای شهروندان دشوار ساخته است.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: راه اندازی پروژه احراز اصالت هویت الکترونیکی با زیرساخت فناوری اطلاعات می‌تواند این مسئله را برطرف سازد، راه‌اندازی این پروژه در حال حاضر در سایر استان‌ها نیز صورت می‌پذیرد.

وی گفت: با راه‌اندازی پروژه مذکور، دیگر احتیاجی به ارائه کپی شناسنامه و یا کارت ملی نبوده و کارت ملی و شناسنامه به تنهایی توسط سامانه بررسی می‌شود، هویت شهروندان به طور الکترونیکی و به صورت خودکار تایید می‌شود.

روح‌بخش تصریح کرد: این امر از هدر رفتن زمان مراجعان و کارمندان ادارات دولتی جلوگیری می‌کند، همچنین تعداد بسیاری کاغذ در این میان صرفه جویی می‌شوند، علاوه بر آن حجم بایگانی‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی افزود: جدا از مسائل مذکور، پروژه جاری از لحاظ امنیتی نیز نسبت به گذشته بهبود می‌یابد، به عبارتی این امر از جعل مدارک شهروندان پیشگیری می‌کند، تحقق احراز اصالت هویت الکترونیکی سبب تکریم ارباب رجوع نیز می‌شود.

وی اظهار داشت: در ارتباط با پروژه مذکور امور زیرساختی در بلندمدت و آموزشی در تیرماه در استانداری انجام شده و قابل اجرا است.

تسنیم