پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

توسعه ثبت رسمی از میزان دعاوی می کاهد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: معاملات غیر رسمی و دعاوی ملکی از مشکلات خاص کشور بوده که توسعه ثبت رسمی از این چالش ها می کاهد.
يک شنبه 27 آبان 1397
2848

 

به گزارش ایرنا، سهراب عزیزاللهی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد البرز افزود: توسعه ثبت رسمی اگر نهادینه نشود همچنان شاهد بخشی از دعاوی در محاکم هستیم.
وی ادامه داد: مشکلاتی مانند معاملات غیررسمی ، جعل و بی اعتمادی از پیامدهای محدودیت ثبت رسمی در کشور است.
عزیزاللهی گفت: یک / سوم از پرونده هایی که در دستگاه قضا شاهد آن هستیم دعاوی ملکی است که با کارکردهای مثبت ثبت رسمی می توان آن را کنترل کرد.
وی اضافه کرد: امروز باید همگان در حوزه های مختلف با قانون نویسی و فرهنگسازی توسعه ثبت رسمی را در اولویت کاری قرار دهند.
عزیزاللهی خاطرنشان کرد: توسعه کاداستر از نیازهای اساسی و ثبتی کشور است که توجه به این موضوع مهم می تواند از فساد درحوزه های مختلف از جمله زمین خواری جلوگیری کند.
وی افزود: در بخش توسعه کاداستر به تخصیص اعتبار نیاز داریم که سازمان ثبت اسناد کشور دراین زمینه پیشقدم شده و دراجرای این طرح مالکیت ها و مرزها مشخص و اختلافات کاهش می یابد.
وی یادآورشد: کاداستر حدود مالکیت مردم و دولت را مشخص می کند و بی توجهی به آن کوه خواری، دریا خواری و در مجموع زمین خواری درپی دارد.
عزیزاللهی گفت: دستگاه قضا و سازمان ثبت درحد بضاعت خود به کاداستر توجه داشته و با این شرایط امروز نیازمند تعامل بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت برای همراهی دراین زمینه هستیم.
وی اضافه کرد: کاداستر از اولویت های کشور است که با توجه هرچه بیشتر به آن می توان در حوزه خدمات اجتماعی و اجرایی ،رفاه برای مردم اقدامات موثری را داشت.
وی خاطرنشان کرد:اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی هستیم باید به کاداستر توجه بیشتری کنیم و انتظار می رود همراهی بیشتری با سازمان ثبت اسناد دراین زمینه صورت گیرد.
عزیزاللهی افزود: امروز بخشی از مشکلات تهران به استان البرز سرریز می شود بنابراین باید نیروی انسانی ،زیرساخت ها و تجهیزات آن را افزایش یابد.
وی یاد آورشد: یکی از اولویت های سازمان ثبت کشور توجه به استان البرز است و به این موضوع نیز باید توجه داشت که توقع مردم از ثبت به حق است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: این سازمان با شیوه های بسیار ساده خدمات ارائه می دهد و تمام فرایند های کار و خدماتی آن تحولات لازم صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک با انجام تکالیف خود در برنامه ششم توسعه موفقیت هایی داشته بطوریکه 95 درصد خدمات آن الکترونیکی شده است.
در آئین معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک البرز از عباس مراد خانی قدردانی و شهریار کناریوند به عنوان مدیرکل ثبت اسناد این معرفی شد.

ایرنا