پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

طرح جدید نمایندگان مجلس درباره پیش‌فروش ساختمان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تدوین طرح نمایندگان برای ساماندهی خرید و فروش ساختمان خبر داد.
شنبه 3 آذر 1397
2555

 

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه طرحی از سوی نمایندگان برای اصلاح قانون پیش فروش ساختمان تدوین و برای بررسی بیشتر به این کمیسیون ارجاع شده است، گفت: علیرغم اینکه قانونی برای پیش فروش ساختمان وجود دارد این قانون به خوبی اجرا نمی‌شود و مشکلاتی در آن وجود دارد.

طرح مجلس برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله اعلام وصول شد

وی با تاکید براینکه یکی از مشکلات افرادی که می‌خواهند ساختمانی را پیش خرید کنند این است که اهلیت سازنده آن ساختمان به سختی ثابت می‌شود، ادامه داد: نحوه عقد قراردادها در پیش خرید ساختمان قدری مبهم است که در طرح نمایندگان راهکارهای برای حل این مشکلات پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه پرونده‌های متعدد حقوقی در زمینه پیش فروش ساختمان وجود دارد، افزود:گاهاً یک فروشنده یا سازنده یک ساختمان را به چند نفر می‌فروشد که این موضوع باعث مشکلاتی شده که در طرح نمایندگان سعی شده در این زمینه فکری شود تا پرونده‌های حقوقی در این زمینه کمتر شود.

بدری اعلام اینکه در قانون فعلی که برای پیش فروش و فروش ساختمان وجود دارد اخذ کد رهگیری الزامی است اما در برخی مواقع این اتفاق نمی‌افتد، اظهار داشت: در طرح تدوین شده پیش‌بینی شده تا سامانه‌ای یکپارچه برای ثبت خرید و فروش ساختمان ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه طرح تدوین شده از سوی نمایندگان در کمیته مسکن کمیسیون در حال بررسی است، اضافه کرد: جلسات کارشناسی بر روی این طرح در حال انجام شدن است و پس از نهایی شدن در کمیسیون نظرات نهایی بر روی آن اعمال می‌شود.

تسنیم