پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ایران در سال 2018 میلادی، مقام نخست اقبال به ثبت مالکیت معنوی از سوی صنعتگران جهان را کسب کرد.

«احمد تویسرکانی راوری» روز چهارشنبه در جشنواره ملی حاتم در سالن همایش های صدا و سیما، افزود: رشد تقاضای ثبت نشان تجاری در سال 2018، مقام اول جهان را برای تولیدکنندگان داخلی به همراه داشته است.
پنج شنبه 20 دی 1397
1032

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «احمد تویسرکانی راوری» روز چهارشنبه در جشنواره ملی حاتم در سالن همایش های صدا و سیما، افزود: رشد تقاضای ثبت نشان تجاری در سال 2018، مقام اول جهان را برای تولیدکنندگان داخلی به همراه داشته است. 
وی با بیان اینکه نسبت رشد ثبت مالکیت معنوی در سال 2018 نسبت به سال قبل، موجب شد ایران مقام اول جهان را کسب کند و افزود: این رشد، نشان دهنده اقبال ارزشمند صنعت گران به ثبت مالکیت معنوی است.

* سازمان ثبت اسناد فرآیندهای سخت گذشته را تسهیل کرد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از تلاش این سازمان برای تسهیل امور برای تولیدکنندگان خبر داد و گفت: اکنون بسیاری از فرآیندهای دست و پاگیر گذشته ساده سازی شده است.
وی افزود: بسیاری از فرآیند ها در گذشته، مانع بزرگی بر سر راه تولیدکنندگان بود، اما امروز الکترونیکی شدن امور مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته تویسرکانی،در بخش ثبت شرکت ها و تعیین نام بانک های اطلاعاتی خوبی ایجاد و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز این سازمان در هر بخش، راهبردهای مشخص تعریف کرده و همین امر موجب خروج از تاریکخانه گذشته شده است.
وی پیرامون تلاش این سازمان برای شفاف سازی بیشتر توضیح داد : اقتصاد سالم با شفافیت محقق می شود به همین دلیل، تلاش این سازمان، شفاف سازی بیشتر امور است.
تویسرکانی گفت: سیاست دستگاه قضا، حمایت از تولیدملی است، اما پایبندی مفرط به قوانین و مقررات مشکل ساز شده است.
این مقام مسئول افزود: گاهی قوانین و مقرراتی اجرا می شود که دست و پای تولید ملی را می بندد و ضرورت دارد نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقتصاد مقاومتی غیردولتی، راه نجات از شرایط موجود است و اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود.
وی کار آفرینان را بهترین افراد جامعه دانست و گفت: اکنون کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و برای پیروزی در این جنگ، باید از کارآفرینان به شکل جدی حمایت شود. 
رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک با انتقاد از تفاوت اهداف بر روی کاغذ و واقعیت، ساختارهای معیوب را از عوامل این موضوع دانست و گفت: اجازه حضور مردم در اجرای اقتصاد مقاومتی داده نشده و باید به شکل اساسی برای این مهم چاره اندیشی شود. 
وی، ضرورت تناسب خروجی سرمایه گذاری ها با سرمایه گذاری های انجام شده را مورد تاکید قرار داد و گفت: نبود همخوانی در این ارتباط از عوامل مشکل زای اقتصادی محسوب می شود و از سوی دیگر خصوصی سازی در کاغذ خوب اجرا شده، اما در عمل، مشخصه دیگری دارد. 
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی حاتم ( حمایت از تولید ملی ) که با همکاری وزارت صنعت، معدن وتجارت و مجلس شورای اسلامی و همراهی شماری از دستگاه های اجرایی در قالب ششمین گردهمایی بزرگ مسئولین دولت و مدیران بنگاه های برتر اقتصاد ایران برپاشده، بعدازظهر امروز ( سه شنبه ) به کار خود پایان می دهد.

 

 

ایرنا