پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اجرای طرح ساماندهی دفاتر ثبت در حاشیه مراکز تعویض پلاک

مدیرکل ثبت استان تهران از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن ساماندهی دفاتر در حاشیه مراکز تعویض پلاک با هدف جا به جایی آنها صورت می گیرد.
يک شنبه 5 اسفند 1397
2308

 

عبدالحسین رامشی با حضور در کانون سردفتران و دیدار با اعضای هیات مدیره در رابطه با ساماندهی دفاتر اسناد رسمی در حاشیه مراکز تعویض پلاک گفت: اخطار اولیه را به دفاتری که شأن سردفتری و دفاتر اسناد رسمی را رعایت نمی‌کردند داده شد و طی هماهنگی با کانون مقرر شد که تا آخر بهمن ماه نسبت به این مهم اقدام شود و در نهایت بعضی از سردفتران تعهد به جا به‌جایی دادند اما این تعهد به صورت کامل رعایت نشده است.
رامشی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ناگزیر توکن این دفاتر قطع خواهد شد و قادر به خدمات دهی نخواهند بود.

تقسیم اسناد در تهران ساماندهی خواهد شد
مدیرکل ثبت استان تهران همچنین درخصوص تقسیم اسناد در تهران و گلایه مندی برخی دفاتر اسناد رسمی اظهار داشت: چندی پیش سامانه‌ای در استان خراسان رضوی با همکاری اداره کل ثبت استان و کانون خراسان رضوی اجرایی شد که با استقبال سردفتران روبرو شد و تقریبا عدالت نسبی بین سران دفاتر در شهر مشهد اجرا شد اما متاسفانه این سامانه با توجه به حجم زیاد و گستردگی شهر تهران،جوابگوی این استان نیست.
رامشی به پیشنهادات کانون به سازمان ثبت درخصوص سامانه تقسیم عادلانه اسناد اشاره کرد و گفت: کانون در این راستا تعیین سقف را مدنظر قرار داده و امیدواریم تصمیم سازمان و کانون در شورای سیاست گذاری این سازمان تصویب شود و به مرحله عمل برسد کما اینکه در صورت عدم تصویب، ‌سامانه‌ای که در استان خراسان رضوی به اجرا درآمده بود با ارتقا در تهران هم قابل اجرا خواهد بود.

مشکل مرخصی ساعتی سردفتران تهران حل می شود
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران از اقدامات مفید این اداره کل در زمینه مرخصی ساعتی سردفتران خبر داد.
رامشی گفت: در حال حاضر ارایه مرخصی روزانه سردفتران با مشکلی روبرو نیست و در مورد مرخصی ساعتی با به روز رسانی سامانه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بین حوزه بازرسی و اموراسناد تقسیم انجام شده و فعالیت های امور اسناد و سردفتران جدا شده است ادامه داد: تدابیری اندیشیده شده است که در زمان مرخصی سردفتر، اثر انگشت دفتریار به عنوان جایگزین مورد قبول قرار گیرد و به دنبال شرایطی هستیم که این اتفاق بیفتد.
رامشی در پاسخ به اینکه این امر چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: این مورد به سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بستگی دارد و تاکنون در رابطه با مرخصی ساعتی دستورالعملی ارایه نشده اما اداره کل ثبت استان تهران پیگیر این موضوع خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما