پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

تأکید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به تقویت و ترویج سند رسمی در کشور

دکتر خدائیان: برخی اقدامات که در تضعیف اعتبار اسناد رسمی و در راستای رواج اسناد عادی صورت می گیرد به مصلحت جامعه نیست.
پنج شنبه 2 خرداد 1398
2132

 

به گزارش روابط عمومی، دکتر ذبیح اله خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با اعضای شورای عالی سردفتری ضمن بیان این مطلب گفت: سند رسمی در جهت ایجاد آرامش و امنیت و اعتبار بخشی به عقود و قراردادها در جامعه ایجاد شده و بنابر تأکیدات ریاست قوه قضائیه باید هرچه بیشتر در جهت ترویج و تحکیم آن اقدام نمود.

وی با اشاره به اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی در تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سلامت و موفقیت این دو مجموعه به هم گره خورده است و سازمان ثبت وظیفه دارد این شبکه بزرگ حقوقی را حمایت، هدایت و نظارت نماید.

معاون رئیس قوه قضائیه، فرهنگ سازی و پژوهش های حقوقی و فقهی در باب اهمیت و اعتبار اسناد رسمی و همچنین ترویج آن در جامعه با همکاری حوزه، دانشگاه و رسانه را از وظایف مهم شورای عالی سردفتری و کانونهای سردفتران و دفتریاران استانی برشمرد و اظهار داشت: شکی نیست که زمان زیادی از تصویب قوانین ثبتی و سردفتری و همچنین دستورالعمل ها و آئین نامه های این بخش گذشته و باید این موارد با کار کارشناسی و پژوهش، مطابق با شرایط روز مورد تجدید نظر و به روز رسانی قرار گیرند.

وی الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی را اقدامی متناسب با نیازهای امروز و آتی جامعه عنوان کرد و افزود: سازمان ثبت آمادگی دارد با تعامل و همفکری شورای عالی سردفتری کاستی های موجود در سامانه ثبت آنی و سایر سامانه های الکترونیکی ثبتی را شناسایی و در جهت ارتقا و بهبود آن تلاش نماید.

در ابتدای این دیدار اعضای شورای عالی سردفتری ضمن تقدیر از نگاه جامع دکتر خدائیان به عنوان رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به بیان برخی مشکلات موجود و انتظارات جامعه سردفتری کشور پرداختند.

ُسایت سازمان ثبت