پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مراسم تکریم و معارفه اعضای هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران

مراسم تکریم و معارفه اعضای هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محل کانون برگزار شد.
يک شنبه 27 مرداد 1398
2069

 

به گزارش ایسنا، در این جلسه خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر این که نظارت باید به‌روز و مکانیزه باشد، اظهار کرد: برای ایجاد تحول در جامعه سردفتری باید طرح و برنامه وجود داشته باشد و در تهیه این برنامه باید از نظر سردفتران هم استفاده شود.

وی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیرخم به آیات شریفه قرآن در باب داد و ستد اشاره کرد و گفت: طبق آیات قرآن، کاتب و شهود عادل باید داد و ستد را ثبت کنند و سردفتران اسناد رسمی می‌توانند مصداقی از کاتب بالعدل باشند. سند رسمی مورد احترام همه مردم است و این اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی را در کاهش دعاوی و پرونده‌های قضایی نشان می‌دهد که هر چه بیشتر برای رونق و اعتبار سند رسمی تلاش کنند، میزان اختلاف و درگیری‌ها در جامعه کمتر خواهد بود و این امر باید در دستور کار قرار گیرد.

خداییان با بیان اینکه اعضای کانون باید همانند دستگاه قضایی کشور تحول را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: با توجه به تحول در دوره جدید قوه قضائیه، کانون سردفتران و دفتریاران و دفاتر اسناد رسمی هم باید از این تحول بهره‌مند شود و هدف از این تحول در دستگاه قضایی دقت و سرعت در انجام کار است.

وی با تاکید بر کسب رضایت مردم در کنار سرعت و دقت در انجام کار، ‌بر لزوم مردم‌داری تأکید کرد و به ارتباط گسترده دفاتر اسناد رسمی با مردم اشاره کرد و گفت: بیش از ۷ هزار دفتر اسناد رسمی در کشور وجود دارد و با احتساب دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق بیش از ۱۱ هزار دفتر مستقیما با مردم در ارتباط هستند که خدمت ارائه می‌دهند و ضمن دقت در خدمات، باید سرعت را نیز مدنظر قرار بدهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: برای ایجاد تحول در جامعه سردفتری طرح و برنامه‌ای داشته باشید و با اجرای هر برنامه، نتیجه باید بررسی شود. در تهیه این برنامه سعی کنید از رأی سردفتری استفاده شود. اگر برنامه وجود نداشته باشد دچار روزمرگی خواهید شد. برنامه‌ریزی در سه بازه زمانی میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت نتایج و تأثیرات فراوانی خواهد داشت. حفاظت و حراست از قشر عظیم جامعه سردفتری هم باید مدنظر باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هیأت مدیره کانون را امینی صادق برای دفاتر اسناد رسمی دانست و بر لزوم امانت‌داری و درستکاری، شفافیت در کارها و جلب اعتماد رأی‌دهندگان در انتخابات تأکید کرد.

وی با اشاره به این که کانون سردفتران نباید در ارائه خدمات به دفاتر اسناد رسمی تبعیضی بین آنان قائل شود، بر ضرورت انتقادپذیری اعضای هیأت مدیره تاکید کرد و ادامه داد: آسیب‌شناسی وضع موجود در تمام بخش‌های اداری و مالی کانون موجب خواهد شد نقاط ضعف و قوت شناسایی شوند. نباید چنین تصور شود که تمام کارهای گذشته صحیح بوده است.

خداییان تشکیل گروه‌های حقوقی با کمک سازمان ثبت برای آسیب‌شناسی و اصلاح قوانین را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: هیأت مدیره کانون باید در شناسایی افراد سودجو که سعی می‌کنند به حیثیت جامعه سردفتری آسیب برساند، تلاش کند و مانع آسیب رساندن آنها شود.

وی استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی و تکمیل آرشیو دفاتر اسناد رسمی را از دیگر نکات مهم برشمرد و بر لزوم گسترش ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلاب اسلامی در جامعه سردفتری و گسترش فرهنگ بسیجی و جهادی در ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی تأکید کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان از تلاش‌های اعضای هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در دوره پنجم و رأی‌دهندگان در انتخابات اخیر این کانون و همه عوامل برگزار کننده ششمین دوره انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران قدردانی کرد.

 پیش از سخنان خداییان، دشتی اردکانی به بیان گزارشی از عملکرد سه ساله هیأت مدیره و واحدهای کانون در پنجمین دوره هیات مدیره پرداخت و گفت: در سه سال گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی و خراسان شمالی املاکی متناسب با تعداد دفاتر اسناد رسمی هر استان با مجموع مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان خریداری شده است.

وی افزود: همچنین طی مدت مذکور در استان‌های قم، مازندران و سمنان زمین‌هایی با مساحت ۱۸۳۰ مترمربع برای ساخت ساختمان ابتیاع شده و در مجموع مبالغ پرداختی از این بابت به مبلغ ۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان بالغ شده است.

دشتی اردکانی در ادامه گزارشی از عملکرد هیأت مدیره دوره پنجم کانون سردفتران و دفتریاران درخصوص ساخت و بازسازی‌های انجام شده، امور مالی و حسابداری، سپرده‌های بانکی، هزینه‌های اداری و... ارائه کرد.

براساس این گزارش، اعضای جدید هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در دوره ششم، محمدرضا دشتی اردکانی، محمد عظیمیان، علی خندانی، مبارکه شهریاری، ناصر بلاغی، علیرضا سلیمی نائینی، حسن روشن، علی اکبر اسکندری، کرمعلی هادی نسب و زهرا ناصری هستند.

ایسنا