پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

ماده 5 لایحه تجارت کودتای اقتصادی است/مصوبه مجلس شوخی با اساس مالکیت است

محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص ماده 5 لایحه تجارت، گفت: آن چیزی که دارد اتفاق می‌افتد، غفلت آقایان راجع به بحث مالکیت کشور است.
سه شنبه 5 شهريور 1398
2099

 

 

محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص ماده 5 لایحه تجارت، گفت: آن چیزی که دارد اتفاق می‌افتد، غفلت آقایان راجع به بحث مالکیت کشور است.

وی در زمینه اهمیت حفظ مالکیت افراد افزود: این یک بحث کلی است که هر جایی که تامین اجتماعی ضعیف است درصد مالکیت بالا می‌رود. در یک همچین شرایطی، در همچین کشوری که اساس مالکیت بسیار مهم است و ضربه خوردن به آن می‌تواند یک سونامی غیر قابل جمع، ایجاد کند، ما با اساس مالکیت شوخی می‌کنیم.

عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور ادامه داد: اساس و الفبا اقتصاد کشور امنیت سرمایه و امنیت مالکیت است. وقتی ما می‌آییم و می‌خواهیم این اساس را به هم بریریم این یک سونامی خطرناک ایجاد خواهد کرد، من نمیدانم آقایان دارند چی کار می‌کنند اینها دارند اساس کشور را بهم ‌می‌ریزند، دارند کشور را دچار تشنج می‌کنند.

وی با اشاره به ماده پنج لایحه تجارت گفت: این ماده بیان می‌کند که انعقاد قرارداد، ابراز اراده یا هر عمل دیگر مرتبط با قرارداد و اثبات آن‌ها نیازمند هیچ تشریفات خاصی نیست و این امور به هر وسیله از جمله شهادت شهود قابل اثبات است.

یزدی زاده افزود: این ماده بدان معناست که شما وقتی الان سند رسمی‌ای که به محضر می‌دهی، امضا میکنی و یک ملک، کارخانه یا مغازه میخری و حتی با آن وامی میدهی و وسیله‌ای میگیری اینها همه با شهادت شهود، بی مبنا می‌شود.

وی درباره انگیزه تصویب این قانون در مجلس گفت: من این قانون را بیشتر شبیه به یک توطئه می‌بینم اصلا نمی‌شود به این راحتی فکر کنید که این کار به صورت اتفاقی رخ بدهد. با تصویب این قانون، یک بهانه ای به تبهکاران داده می‌شود که بتوانند مدعی مال افراد شوند. آن هم درکشوری که درصد مالکیت بسیار بالاست. این یک فاجعه و یک ‌کودتای اقتصاد در کشور است. این یک خطر وحشتناک است. بخدا از جنگ و تحریم‌ها هم بدتر است. این مسئله چنانچه به مقام‌معظم رهبری نرسد قابل حل نیست.

عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور ادامه داد: نمایندگان مجلس دارند کشور رابه جایی می‌برند که یکدفعه حداقل ۵۰ میلیون پرونده قضایی راجع به مالکیت مطرح ‌شود. این مالکیت، مالکیت مسکونی، مالکیت تولیدی، مالکیت کارخانه و مالکیت تمامی فعالیت های اقتصادی است. این به معنی به خطر انداختن اساس کشور است.

یزدی زاده در پایان، درباره ذینفعان اصلی تصویب این قانون نیز گفت: ذینفعان اصلی کسانی هستند که از بانک وام‌ گرفتند و وثیقه ملکی گذاشتند. ذینفع اصلی قانون کسی است که این توطئه را طراحی کرده است که کشور را دچار تشنج بکند ذینفع اصلی اش در این کشور نیست و خطش از جای دیگر دارد می‌آید.

خبرگزاری فارس