پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

عزم جدی برای برخورد با هرگونه معاملات ربوی در بنگاه‌های معاملات خودرو/ تنظیم مبایعه نامه بصورت سفید امضاء ممنوع است

حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: تنظیم مبایعه نامه بصورت سفید امضاء ممنوع است و این امر شروع به کلاهبرداری تلقی می‌شود و متصدیان واحد‌های صنفی موظف هستند معامله را با حضور همزمان طرفین منعقد کنند.
سه شنبه 19 آذر 1398
1836

 

 حجت الاسلام و المسلمین کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان در دومین نشست تخصصی و توجیهی مشاورین املاک زنجان که با حضور گسترده‎ مشاورین املاک و خودرو در آمفی تئاتر دادگستری استان زنجان برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان به جهت برگزاری این نشست گفت: مجموعه جدیدی که در صنف مشاورین املاک فعالیت می‌کنند اقدامات و کار‌های خوبی انجام داده اند که با نگرش‌های جدید و افق علمی سازگار است و این موجب امیدواری جهت پیشرفت امورات در این صنف است.


وی افزود: زنجان به لحاظ داشتن تعداد واحد‌های صنفی که در بخش املاک و خودرو فعالیت دارند از میانگین کشوری بالاست آنچه که برای ما مهم است اینکه نگرش مردم نسبت به این صنف چگونه است؟ آیا نگرش مردم به این صنف مثبت است یا منفی؟


وی اظهار کرد: بایستی با رفتار و عملکردمان دیدگاه منفی که بین مردم از برخی از فعالین این صنف وجود دارد را از بین ببریم و روز به روز بر اعتماد عمومی مردم و مراجعین به این صنف بیافزاییم و کاری کنیم مردم این صنف را بعنوان پناهگاه بپذیرند نه به عنوان گریز گاه.


دادستان مرکز استان زنجان ادامه داد: تنظیم مبایعه نامه بصورت سفید امضاء ممنوع است و این امر شروع به کلاهبرداری تلقی می‌شود و متصدیان واحد‌های صنفی موظف هستند معامله را با حضور همزمان طرفین منعقد کنند.


حجت الاسلام و المسلمین کرمی تصریح کرد: در برخی از واحد‌های صنفی املاک و خودرو، بعضی از واحد‌ها از دستگاه‌های پوز به نام شخص دیگری در آن واحد استفاده می‌کنند در حالی که در واحد صنفی دستگاه پوز باید به نام شخص واحد صنفی باشد که عدم رعایت این مهم زمینه‌ی بروز اتفاقات سوء مانند کلاهبرداری‌ها، فرار‌های مالیاتی و ... را فراهم خواهد کرد.


این مقام مسئول افزود: معامله‌ی زمین‌های خارج از شهر در مشاورین املاک ممنوع است، آن زمین‌هایی که برای ادارات است بایستی توسط شرکت تعاونی آن اداره پیگیری شود اساساً ورود صنف املاک به این زمین‌ها ممنوع است، چراکه فعالیت در این بخش موجب ایجاد دلالی و افزایش بی رویه‌ی قیمت این زمین‌ها خواهد شد چه اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بایستی به نحو دقیق بر عملکرد تعاونی‌ها نظارت داشته باشد.


وی همچنین نکاتی در خصوص واحد صنفی خودرو یادآور شد و گفت: بسیاری از فعالین صنف معاملات خودرو، انسان‌های بسیار شریف، متدین و آبرومند هستند، اما متأسفانه تعدادی از فعالین این صنف با عملکردشان ذهنیت مثبت نسبت به این صنف را از بین برده اند. یک تعداد از افراد محدود با یک سری معاملات ربوی آبروی این صنف را برده اند که در اینجا بنده به عنوان مدعی العموم هشدار می‌دهم هرگونه معاملات ربوی در صنف معاملات خودرو صورت بگیرد بشدت برخورد خواهیم کرد هم با خود فرد خاطی برخورد می‌کنیم و هم واحد صنفی پلمب خواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمین کرمی خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان این صنف داشتیم عرض کردم که ما می‌خواهیم از وقایع بد جلوگیری کنیم از دلال بازی‌ها جلوگیری کنیم تا از بالا رفتن بی رویه‌ی قیمت‌ها جلوگیری نماییم. دیدگاه و نگرش ما در این زمینه صیانتی است. ما همه این اقدامات را به جهت عزتمندی شما و فعالین این صنف انجام می‌دهیم، ولی اگر کوتاهی شود قطعاً برخورد جدی و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.

میزان