پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

سخنگوی سازمان ثبت احوال: هیچ قطعی یا اختلالی در سامانه ثبت احوال گزارش نشده است

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: هیچ قطعی یا اختلالی در سامانه ثبت احوال گزارش نشده است.
يک شنبه 27 بهمن 1398
2010

 

 

«سیف الله ابوترابی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختلالی که در زمان استعلام ها برای ارایه خدمت به متقاضیان پیش آمده مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک به دلیل تغییرات در سرور آنها بوده و ارتباطی با سازمان ثبت احوال ندارد.

وی گفت: پایگاه اطلاعات جمیتی ثبت احوال قادر است در هرثانیه ۶ تا ۱۰ هزار استعلام به صورت برخط از طریق دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را پاسخ دهد و در حال حاضر هم این پایگاه فعال است و هیچگونه اختلالی در فعالیت آن نداریم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اختلالی که در برخی از دفاتر ثبت اسناد در زمینه اخذ احراز هویت برای دادن خدمات به مردم رخ داده است، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این اختلال از سوی دفاتر ثبت اسناد و املاک بوده است.

ابوترابی ادامه داد: اگر این اختلال از سوی سازمان ثبت احوال کشور بود و سیستم برخط ما برای دادن استعلام های هویتی قطع می‌شد نهادها و دستگاه‌های دیگر نیز به ما اطلاع می دادند و قطع بودن و این اختلال را گزارش می دادند در صورتی‌که هیچ دستگاه دیگری در این زمینه در مورد قطع ارتباط با ما تماسی نداشته است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: حدود هفت هزار دفتر ثبت اسناد و املاک در کشور از سازمان ثبت اسناد و املاک خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال به صورت برخط با ۲۰۰  دستگاه و نهاد متصل بوده و به آنها خدمات برخط ارائه می‌کند، افزود: به دنبال پیگیری هایی که از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشتیم، مشخص شد قطعی و اختلال در سیستم مربوط به آنها بوده است، اما زمانی که مردم علت اختلال را پیگیری می‌کردند پیغام مربوط به ثبت احوال نمایش داده می شد که باید این گزینه اصلاح شود چرا که این تغییر و این قطعی بر عهده سازمان ثبت احوال کشور نیست.

ایرنا