پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اجرای اسناد از طریق دفاتر اسناد رسمی در آینده‌ای نزدیک

اجرای اسناد از طریق دفاتر اسناد رسمی در آینده‌ای نزدیک/ با اجرای اصلاحیه آیین نامه اجرا از تشکیل پرونده فیزیکی خودداری می‌شود
دو شنبه 29 ارديبهشت 1399
2004

 

 

 

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، خداییان معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت از پیش اعلام نشده از مجتمع اجرای اسناد تهران بازدید کرد و ضمن دیدار با کارکنان و ارزیابی نحوه کار، در واحد‌های مختلف این مجتمع حضور یافت.
 
 

اجرای اسناد از طریق دفاتر اسناد رسمی در آینده‌ای نزدیک/ با اجرای اصلاحیه آیین نامه اجرا از تشکیل پرونده فیزیکی خودداری می‌شود

 

 

 

وی ضمن بررسی پرونده‌های موجود در مجتمع اجرای اسناد تهران نکاتی را پیرامون تسهیل و تسریع در رسیدگی به امورات مراجعه کنندگان متذکر شد و طی اظهاراتی در جمع کارکنان این مجتمع ثبتی، به تبیین اهمیت اجرای اسناد پرداخت.

وی با بیان اینکه اجرای اسناد، یکی از اولویت‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، است، گفت: در طی چند ماه اخیر در این بخش اقدامات مهمی در رابطه با تهیه زیرساخت‌های قانونی و فنی اجرای اسناد به عمل آمده است که با اجرای آن‌ها شاهد تحول خواهیم بود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اصلاح «آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» از سوی ریاست قوه قضاییه که به پیشنهاد این سازمان و در کوتاهترین فرصت ممکن صورت گرفت و به تصویب اصلاحیه این آیین نامه منجر شد، تصریح کرد: با اصلاح این آیین نامه نکات مبهم آیین نامه قبلی رفع و زمینه قانونی الکترونیکی کردن تمام فرآیند‌های اجرای اسناد فراهم گردید.

خداییان خاطرنشان کرد: با اجرای این آیین نامه از تشکیل پرونده فیزیکی خودداری و نیاز مردم برای مراجعه به واحد‌های اجرا رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: شایسته مردم شهید پرور نیست که برای انجام اموارت خود ناچار باشند مسافت‌های طولانی را طی کرده و ساعت‌ها از وقت خود را صرف این کار نمایند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سامانه‌های مربوطه در حال نهایی شدن هستند و با اجرای آن‌ها کسانی که قصد به اجرا گذاشتن اسناد خود را دارند به جای اینکه از سراسر هر شهر به واحد ثبتی مراجعه کنند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و با تسلیم مدارک و تبدیل آن‌ها به سند الکترونیکی و ارسال به واحد‌های اجرا، از طریق سیستم‌های مربوط، اموال مدیون شناسایی و نسبت به توقیف آن‌ها اقدام می‌شود.

خداییان یکی از عوامل طولانی شدن اجرای اسناد را ابلاغ اوراق اجرایی به صورت سنتی دانست و افزود: در طرح جدید کلیه اوراق اجرایی به صورت الکترونیکی ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است در این بازدید رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر رعایت موازین بهداشتی در راستای حفظ سلامت همکارانی و مراجعان تاکید کرد.

سایت سازمان ثبت