پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

شرکت های تعاونی موظف به ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکتها هستند

حسینی گفت: ثبت دقیق اطلاعات شرکتهای تعاونی صحت و سلامت امور آن شرکت را تضمین می کند و باعث مشروعیت فعالیت های آنان می شود
دو شنبه 19 خرداد 1393
2408



غلامحسین حسینی نیا با اشاره به اینکه در سند توسعه تعاون موضوع ساماندهی و ثبت شرکتهای تعاونی به صراحت پرداخته شده است گفت : هر شرکت تعاونی موظف است قبل از شروع فعالیت خود، در سامانه اداره ثبت شرکتها ثبت نام و اطلاعات مربوط به شرکت تعاونی خود را ثبت نماید .



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، برنامه و کارگاه آموزشی یک روزه سامانه اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری جهت تشریح سامانه مورد عمل ادارات کل استانها و رفع اشکالات استانها در خصوص روند پذیرش تاسیس و ثبت تغییرات تعاونیها در سامانه سازمان یادشده با حضور دکتر حسینی نیا معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری و کارشناسان حقوقی و فنی سازمان مذکور و همچنین معاونین امور تعاون در استانها برگزار شد.
دکتر حسینی نیا با اشاره به اینکه امور ثبتی شرکتهای تعاونی باعث مشروعیت فعالیت های آنان می شود گفت : ثبت دقیق اطلاعات شرکتهای تعاونی صحت و سلامت امور آن شرکت را تضمین می کند. این تغییرات ثبتی باعث می شود تا از سود جویی و کلاه برداری در این شرکتها جلوگیری شود .
وی افزود :اگر شرکتهای تعاونی به درستی در سامانه ثبت نشوند همین سهل انگاری باعث صرف هزینه های زیادی خواهد شد .
حسینی نیا گفت : هراندازه این موضوع هوشمند و نظامند باشد ، ساماندهی شرکتها بهتر صورت می گیرد که این امر در بهبود فضای کسب و کار نیز موثر خواهد بود .
معاون وزیر در امور تعاون با اشاره به اینکه در سند توسعه تعاون موضوع ساماندهی و ثبت شرکتهای تعاونی به صراحت پرداخته شده است گفت : هر شرکت تعاونی موظف است قبل از شروع فعالیت خود در این سامانه ثبت نام و اطلاعات مربوط به شرکت تعاونی خود را ثبت نماید و این یکی از کار های زیر بنایی در تشکیل و ثبت تعاونیها به شمار می رود .
وی افزود این سامانه باید هوشمند و به روز باشد و بتواند همواره آخرین وضعیت تعاونیها را از جمله تعداد اعضا ،میزان اشتغال و سرمایه نشان دهد . این موارد از جمله اطلاعات مهم و اساسی جهت درج در این سامانه است .
وی افزود : هدف از تشکیل این کارگاه آموزشی رفع اشکالات در سامانه ثبت استانها و ارائه پیشنهادات و نظرات سازنده و موثر در بهبود روند ثبتی در این سامانه است .
در ادامه ادب مدیر کل اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت : با توجه به انتظارات روز و آسیب شناسی هایی که صورت گرفته تعاون به عنوان اصلی ترین محور عدالت مطرح است و لازم است ثبت شرکتهای تعاونی با دقت بسیاری صورت گیرد .
وی گفت :تا کنون اقدامات مهم و موثری در استانها صورت گرفته و اکثر شرکتهای تعاونی در این سامانه ثبت شده اند ولی با تشکیل این کارگاه آموزشی انتظار می رود اشکالات موجود در این سامانه مطرح و در کمترین زمان مرتفع گردد .
وی ضمن اشاره به اینکه همواره وجود یک بانک جامع اطلاعاتی در خصوص تعاونی ها در همه دوره ها احساس می شود و نبود این بانک اطلاعاتی یکی از آسیب های موجود است که لازم است این بانک اطلاعاتی در حد اقل زمان ایجاد گردد .
مدیر کل اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان اسناد و املاک کشور گفت :تعاون به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور به شمار می آید ودر حال حاضر انتظارات و اهدافی که در برنامه های 5 ساله مطرح شده به طور کلی مبین این است که به مقوله ثبت تعاون توجه ویژه شود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت