پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

افتتاح مرکز میانی امضای دیجیتال توسط معاون اول رئیس‌جمهور

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از راه‌اندازی مرکز میانی امضای دیجیتال توسط معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد.
دو شنبه 19 خرداد 1393
1446




به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی صالح‌آبادی در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تهران، از حضور مقامات ارشد اقتصادی و دولتی از جمله جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و امین رئیس کل بیمه مرکزی و دیگر مقامات تقدیر کرد.

وی افزود: برای اولین بار است که نمایشگاه بزرگترین دستاوردهای صنعت مالی خاورمیانه با حضور 360 شرکت داخلی و 10 شرکت خارجی و با حضور مقامات دولتی در سطح معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

صالح‌آبادی با بیان اینکه در این نمایشگاه 360 شرکت حضور دارند، گفت:‌در این میان کشورهایی از جمله آلمان، سوئیس، ایتالیا، یونان، قبرس و ترکیه استقبال پرشوری داشته‌اند.

صالح‌آبادی با بیان اینکه فضای مفید نمایشگاه 20 هزار متر مربع است، گفت:‌فضای کلی نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته توسعه چشمگیری داشته است که از بانک‌ها، بیمه‌ها، بورس‌ها، شرکت‌ها و نهاده‌های فعال شرکت کردند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: این نمایشگاه صنعت مالی است و مختص بازار سرمایه نیست. بنابراین تمام ارکان مالی کشور در آن حضور دارند.

وی افزود: حضور معاون اول رئیس جمهور و مقامات ارشد اقتصادی نشان از توجه دولت به بازار سرمایه و صنعت مالی کشور است که روز به روز توسعه می‌یابد.

صالح‌آبادی گفت:‌در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه برگزار می‌شود که از اهداف اصلی آن است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه حضور هنرمندانی از 38 کشور دنیا برای آموزش بازار سرمایه به صورت کاریکاتور از نقاط قوت آن است، گفت:‌همچنین در این نمایشگاه مرکز میانی امضای دیجیتال با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد که از این پس تمام سرمایه‌گذاران از تمام نقاط مختص جهان به بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت و کاغذ را از تمام مبادلات حذف خواهیم کرد.



وی افزود: با افتتاح میانی امضای دیجیتال سایر حوزه‌های کلان اقتصادی نیز امکان دریافت سرویس خواهند داشت و از این پس تعامل نهاد‌های مالی در بستر امن و با امضای دیجیتال سرعت و گستردگی خواهد یافت.

خبرگزاری فارس