پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

تصویب کلیات طرح کاداستر در مجلس

کلیات طرح جامع کاداستر در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در صحن پارلمان مطرح شد و کلیات آن با رای مثبت نمایندگان به تصویب رسید.
چهار شنبه 21 خرداد 1393
2463

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مخالفت با کلیات این طرح اظهار داشت: این طرح با ۴ اصل ۵۳، ۷۵، ۱۲۶ و ۱۵۸ قانون اساسی مغایرت آشکار دارد و محل تامین بار مالی این طرح مشخص نیست




وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ این طرح ما یک چک سفید امضا در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم که خلاف قانون است و همچنین طبق اصل ۱۵۸ قانون اساسی نیز استخدام قضات در اختیار رئیس قوه قضائیه است، اما طبق این طرح استخدام کارمندان نیز جزو اختیارات رئیس قوه قضائیه قرار داده شده است.

در ادامه محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در موافقت با کلیات این طرح با بیان اینکه این طرح از مجلس هشتم مطرح شده است، گفت: بر روی این طرح ۴،۵ سال کار کارشناسی دقیق انجام شده است و نظرات دولت، قوه قضائیه و مرکز پژوهش‌ها گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما از لحاظ حدنگاری و کاداستر وضعیت خوبی در کشور نداریم و بسیاری از دعاوی و اختلافات نیز به دلیل نبودن این قانون در کشور است.

نماینده چناران خاطر نشان کرد: درآمدهای این طرح نیز خرج هزینه‌ها خواهد شد، لذا بار مالی ندارد.

در پایان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طرح کاداستر را طرح مهمی دانست که از مجلس قبل باقی مانده است و گفت: هزینه‌های این طرح از طریق درآمد حاصل از فروش نقشه‌هایی که تهیه می‌شود به دست می‌آید.

در ادامه علی لاریجانی کلیات این طرح را به رای وکلای ملت گذاشت که آنها با ۱۵۱ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

افکارنیوز