پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مسجد جامعی پیشنهاد داد: گنجاندن روز گل در تقویم کشور

همانگونه كه ملاحظه مى فرماييد ، پيشنهاد گنجاندن " يك روز " در تقويم كشور ، بايستى توسط مرجع صلاحيتدارى به شوراى فرهنگ عمومى كشور ، تقديم شود ! با توجه به اينكه دفاتر اسناد رسمى ، سال هاست به دنبال ثبت ششم دى ماه در تقويم مناسبت هاى كشور هستند ، جا دارد در فرصت باقيمانده ، ابتدا از طريق نظر سنجى ، در نامگذارى ٦ دى به اتفاق نظر برسند و سپس تقاضاى ثبت آن را به وسيله ى رئيس كانون سردفتران و دفترياران ، يا رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و يا رياست قوه ى قضاييه ، به شوراى فرهنگ عمومى كشور تقديم نمايند .
دو شنبه 26 خرداد 1393
1465

 به گزارش خبرگزاري مهر ، احمد مسجدجامعی- رئیس شورای شهر تهران در ابتدای هفتاد و دومین جلسه شورا با گرامیداشت روز بیست و چهارم خرداد به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراها آن را برگی از افتخارات مردم سالاری دینی نظام دانست.

وی با اشاره به حذف روز گل از تقویم کشور گفت: احیاء چنین روزهایی که نشانه هایی از نشاط و شادابی را برای جامعه به ارمغان می­آورد کار پسندیده ایی است به خصوص آنکه در کشور ما شاخص  شادی و نشاط پایین است و ضرورت ارتقاء چنین شاخصی وجود دارد.



رییس شورای اسلامی شهر تهران، پیشنهاد داد با توجه به اینکه برگزاری جشنواره های گل و گل آرائی و بهاره را مدیریت شهری انجام داده است. بهتر است برای افزایش روحیه  نشاط و شادمانه در جامعه طرح گنجاندن دوباره روز گل را به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه دهیم چرا که با آیین­ها، سنت­ها و علائق دینی و ملی و ظرافت های روح ایرانی پیوندی ناگسستنی دارد.

احمد مسجدجامعی به نام بردن از گل نرگس ، یاس و گل محمدی به عنوان نمادهایی  از زندگی و حضور معنا دار ائمه دین در فرهنگ ایرانیان اشاره کرد و افزود:از نام گل ها به عنوان نمادهای آیینی و مذهبی هم استفاده می کنیم.


توضيح بنچاق :
همانگونه كه ملاحظه مى فرماييد ، پيشنهاد گنجاندن " يك روز " در تقويم كشور ، بايستى توسط مرجع صلاحيتدارى به شوراى فرهنگ عمومى كشور ، تقديم شود !
با توجه به اينكه دفاتر اسناد رسمى ، سال هاست به دنبال ثبت ششم دى ماه در تقويم مناسبت هاى كشور هستند ، جا دارد در فرصت باقيمانده ، ابتدا از طريق نظر سنجى ، در نامگذارى ٦ دى به اتفاق نظر برسند و سپس تقاضاى ثبت آن را به وسيله ى رئيس كانون سردفتران و دفترياران ، يا رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و يا رياست قوه ى قضاييه ، به شوراى فرهنگ عمومى كشور تقديم نمايند .


خبرگزاری مهر