پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

در صحن علنی مجلس؛ نمایندگان با تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به حدنگار ظرف 5 سال موافقت کردند

سازمان مکلف است ظرف مهلت پنج سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون کلیه اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند.
شنبه 31 خرداد 1393
2186

با موافقت نمایندگان مجلس، سازمان ثبت اسناد مکلف است ظرف 5 سال تمام اسناد مالکیت دفترچه ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند.



به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه (28 خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح جامع کاداستر با ماده 11 این طرح با 128 رای موافق، 8 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس ماده 11 این طرح سازمان مکلف است ظرف مهلت پنج سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون کلیه اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند. به این منظور کلیه دارندگان اسناد مالکیت دفترچه ای اعم از دستگاهها و اشخاص خصوصی مکلفند در زمان بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان اعلام می‌شود سند خود را به سازمان ارائه نمایند.

براساس تبصره این طرح پس از اتمام مهلت پنج ساله مذکور و در صورت عدم مراجعه، دستگاه ها ،  مجاز به ارائه خدمات مرتبط به اسناد مالکیت، به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه ای نمی‌باشند.

خبرگزاری برنا