پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

به دنبال بازدید مسئولان قوه قضائیه و مهدی فرجی از سریال کپی برابر با اصل - کپی برابر با اصل-کار بسیار ارزنده‌ای است

مدیر شبکه یک سیما به همراه مسئولان قوه قضائیه سر صحنه تولید" سریال کپی برابر اصل" حاضر شدند و از روند تصویر برداری دیدن کردند.
چهار شنبه 4 تير 1393
2315

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران صبح امروز مراسم بازدید از مراحل تولید سریال "کپی برابر اصل" با حضور عوامل این سریال و مسئولان ثبت اسناد و قوه قضائیه در کانون سردفتران و دفتر یاران برگزار شد.

مدیریت کانون سردفتر یاران در ابتدا گفت: کانون سردفتران در پی سیاست گذاری‌هایش برای آموزش حقوقی به مردم در نظر دارد سند رسمی را که مهمترین رکن در اسناد کشور است معرفی کند.

 این اتفاق در حالی صورت می گیرد که خیلی ها در حال ترویج سند عادی هستند. فرآیند سند رسمی این است که اگر کسی تابعیت کشور ما را نداشته باشد مالکیت به آن تعلق  نمی گیرد به همین خاطر با همکاری شبکه یک سیما سریالی در سیزده قسمت 25 دقیقه ای برای آگاهی رساندن به مردم ساخته می شود.


.


علی فرجی" مدیر شبکه یک سیما در این نشست گفت: در سال‌های قبل هم با موضوع ادارات ثبت اسناد دست و پنجه نرم کرده ایم وقتی که به بنده این پیشنهاد شد که کاری بیشتر برای آشنایی مردم با این مسئله انجام دهیم بنده هم این فرصت را غنیمت شمرده و استقبال کردم .

وی ادامه داد: این اتفاق فرصتی بود که بتوانیم با ساختار نمایشی که بیشترین علاقمندان تلویزیون را به خود جذب کرده و در قیاس با دیگر برنامه ها قابل قیاس نیست، کاری را در این زمینه انجام دهیم.

"دری" کارگردان و فیلمنامه نویس این سریال با این موضوع آشنایی کامل دارد و تجربه بالایی نسبت به برنامه سازی دارد و امیدواریم که همه چیز را به روشنی نشان دهد تا نقدی برآن وارد نباشد. امیدوارم که سریال خوبی را تولید و به تصویر بکشد.
 
"انجم شعاع "معاون ثبت اسناد گفت: جای خوش‌حالی است که این هماهنگی بین کانون سردفتران ،‌قوه قضائیه و سازمان صدا وسیما به وجود آمده است. ساخت این سریال کاری به جا و از ضرورت‌های جامعه ما است. رفتارهای حقوقی غیر منضبط و ثبت نشده مردم، مشکلاتی را به وجود آورده که آنقدر بزرگ است که اگر حل شود اتفاقی بزرگ به وجود می‌آید. ما باید مردم را به سوی استفاده از سند رسمی دعوت کنیم اما از یک بعد بزرگتر وارد آن نشدیم و آن نقش خواص است که متاسفانه تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دستگاهی که خود باید مجری قانون باشد آن گونه تبلیغ کرده و بخشنامه صادر می‌کند که مشخص است به دنبال این است که سند رسمی و مالکیت به وجود نیاید و جالب است که به شدت هم روی این مسئله پافشاری و تبلیغ می‌کند . ما باید در ارتباط با اطلاع رسانی و تشویق مردم به استفاده از سند رسمی کار کنیم اما بخش مهم خاص را نباید فراموش کنیم تا بتوانیم درباره این موضوع به نحو احسن اطلاع رسانی کنیم؛‌ برای همه دست اندرکاران این پروژه عظیم آرزوی موفقیت دارم.
 
"رحیمی "معاونت روابط عمومی قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: سریال "کپی برابر با اصل" کار بسیار ارزنده در جهت آگاهی بخشی به مردم و رعایت قانون که یکی از مصادیق کار است که قابل تقدیر بوده و معتقدم در این مسئله باید بیشتر تمرکز شود.

از سازمان صدا وسیما از جمله شبکه یک تشکر دارم که در این چهار سال خیلی ما را یاری کردند.  متاسفانه آنچه که مشخص است در سریال‌های مضامینی که به  مردم ارائه می‌شود مسئله قانون در آن وجود ندارد و تقریبا کپی برداری از فیلم‌های خارجی است.

استدعا دارم که کار جنابعالی نمونه ای شود برای سایر سازمان‌ها و طبق برنامه پنج توسعه ماده 210 و 211 صدا و سیما یکی از مراکزی است که در کنار آموزش و پرورش باید موارد قانونی را اطلاع رسانی کند. بنده از همین جا به نوبه خود اعلام آمادگی می کنم همانطور که تا الان همکاران قوه قضائیه به فیملسازان مشاوره رایگان داده‌اند از این به بعد هم ادامه خواهد داشت.

"دری" کارگردان و فیلمنامه نویس" سریال کپی برابر با اصل" درادامه جلسه افزود: قصه سریال درباره زندگی سردفتری است به نام آقای گوهری که نقش آن را حسن جوهر چی بازی می کند و در مقابل آن آقای یاوری با بازی " سیاوش تهمورث" یکی از جاعلان حرفه‌ای است  که قصد انتقام از وی را دارد. در ادامه سریال متوجه می شویم که با ثبت رسمی دیگر امکان جعل نیست. در نتیجه آقای یاوری به فکر دیگری برای انجام این کار می‌افتد.

در ادامه نشست دشتی خاطر نشان کرد: ازشهریور 92 در دفاتر اسناد رسمی تنظیم سند به صورت آنلاین انجام می‌شود  و تمامی اسناد مالکیت به دولت الکترونیک پیوسته است.

 در سال 93 با توجه به گفته مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نام نهاده اند، سازمان ثبت سند و املاک کشور در این امر پیشگام شده است و با لینک شدن با دیگر سازمان‌ها جعل سند به صورت کامل از بین خواهد رفت.

پس از این جلسه مسئولان به لوکیشن سریال " کپی برابر با اصل" رفته و از مراحل ساخت این سریال دیدن کردند.

باشگاه خبرنگاران