پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

لایحه قانون تجارت در صحن علنی مجلس تصویب شد

عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه قانون تجارت در صحن علنی مجلس تصویب شد و به مدت چهار سال به صورت آزمایشی اجرا می شود.
چهار شنبه 20 فروردين 1393
2097

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه قانون تجارت در صحن علنی مجلس تصویب شد و به مدت چهار سال به صورت آزمایشی اجرا می شود.




«ابوالفضل ابوترابی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا افزود: اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی روز گذشته(یکشنبه) گزارشی از لایحه تجارت در صحن علنی مجلس ارائه کردند که پس از ارائه گزارش، این لایحه با رای اکثریت نمایندگان برای دوره اجرای آزمایشی چهار ساله به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه کارگروه ثبت اختراعات و علائم تجاری امروز(دوشنبه) در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تشکیل شد، گفت: جزییات لایحه جرم سیاسی به خاطر طولانی شدن این کارگروه ها، بررسی نشد.

نماینده مردم نجف آباد و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی درمورد درخواست روز گذشته رییس مجلس از کمیسیون حقوقی قضایی برای پیگیری قطعنامه اتحادیه اروپا در قبال ایران گفت: این مورد به اطلاع نماینده قوه قضاییه رسید و قرار شد قوه قضاییه پیشنهادات خود را تا شنبه هفته آینده ارائه کند.

وی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه حقوق بشر در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خبر داد و افزود: کمیسیون قضایی برای بررسی پرونده های حقوق بشری علیه ایران و در راستای رسیدن به راهکار ویژه در این زمینه کارگروهی تشکیل داده است.

ابوترابی ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، کمیته اقتصاد مقاومتی نیز در این کمیسیون تشکیل شد تا موارد مرتبط با اقتصاد مقاومتی مربوط به کمیسیون قضایی در این کمیته بررسی شود.

ايرنا