پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

به بهانه ششمين همايش وبلاگ نویسی - حس نجیب نجابت

این روزها دفاتر اسناد رسمی پر از حس نجیب نجابت شده اند اما به نظر می رسد این حس ناب را کسی احساس نمی کند و این صنف را با هزار چوب می زنند ششمین همایش وبلاگ نویسی حوزه دفاتر اسناد رسمی دربیست وپنجمین و بیست وششمین برگ دومین ماه اولین فصل سال 1393 به همت و تلاش عزیزان اراکی برگزار خواهد شد امیدواریم نسیم دل انگیز آن نشاط بخش روح دفاتر اسناد رسمی باشد دوستان سرفصل پیشنهادات و انتظارات خودرا کامل بیان نمودند اما دوست دارم با ابزار وبلاگ ووبلاگ نویسی در این همایش اساتید و همکاران صاحب نظر این حس ناب را با عزت و اقتداری مضاعف عجین نمایند و با چشم دل این حس را بخوانیم و به گوش ها برسانیم .
يک شنبه 31 فروردين 1393
1716


به بهانه ششمين همايش وبلاگ نویسی - حس نجیب نجابت




به نام خدا



امروزه ارتباطات و رسانه ها نقش اساسی و کلیدی در زندگی همه ما ایفا میکنند در کنار رادیو وتلویزیون وروزنامه ها  اینترنت جایگاه خاص و ابزاری کار آمد در امر اطلاع رسانی و ارتباطات داشته وبه مدد و لطف آن وبلاگ  نیز عضوی از خانواده بزرگ رسانه های ارتباطی  گردیده است  . به نظر می رسد در کشور ما وبلاگ ووبلاگ نویسی   از نیمه دوم سال 1380 رویشی نو را تجربه نمود و با استقبال روبه رو شد و به سرعت توسعه و رشد ی جهنده وقابل توجهی یافت  و محلی  برای بیان دیدگاهها شد. وبلاگ در بعد اجتماعی فرهنگی وحتی سیاسی  نقشی آفرید  بی بدیل . هر چند بعدها شبکه ها و رسانه های اجتماعی  همچون فیس بوک با توجه به جذابیتهایشان  کاربران زیادی را به سوی خود کشاند اما هنوز وبلاگ – وبلاگ نویسی وحتی وبلاگ خوانی  کمرنگ نشده و کارا و پر طرفدار باقی مانده است . فرانسوی ها مشتاق ترین افراد در وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی می باشند که برابر آمارها از هر 3 کاربر اینترنتی 2 نفر وبلاگ میخوانند در کشور ما در سالهای اخیر  شاهد روند رو به بهبودی بوده‌ایم اما از حیث محتوا و موضوعات  مطروحه رشد ورونق قابل قبولی نداشته وحتی میتوان گفت در رکود به سر می بریم موضوعات محدود و تا حدودی مشابه یکدیگر و استفاده از نوشته ها و مطالب دیگران به قول معرف همان copy – paste آفتي براي وبلاگها شده است عاملی که نه تنها زایش و رویش  فکری و دیدگاه جدیدی را در بر ندارد خمودی و تنبلی ذهن وفکر را به دنبال داشته ودارد .

به روز بودن دفاتر اسناد رسمی با توجه به نوع فعالیت و کارکرد آنها لازمه حیات واستمرار شان می باشد ویکی از راهها و ابزارهای  سهل الوصولی که این صنف  میتواند از آن نهایت استفاده را برد ایجاد وبلاگهایی وزین قابل استناد و معتبر است . از گذشته خصوصا از زمان اجرایی شدن ثبت آنی  نبود  منبع و مرجعی برای پاسخگویی سریع و صریح به سوالات و مشکلات دفاتر اسناد رسمی به شدت محسوس بود به طور مثال  روزهای آغازین اجرای ثبت آنی را همه ما به خاطر داریم عدم اطلاع رسانی  لازم وکافی ومهیا نبودن زمینه وبستر مناسب  مولد مشکلات و تحمیل هزینه های روانی  برای همگان گردید . نکته جالب و برجسته ای که در آن برهه قابل تحسین بود پیشی گرفتن برخی همکاران عزیز و گرانقدر از متولی ومجری اصلی طرح یعنی اداره ثبت اسناد واملاک  بود که با نظرات وراهکارهایی که در وبلاگ خود منعکس می نمودند موفق شدند اندکی از تالمات روحی همکاران خود بکاهند وگره ای گشوده شود .(دست مریزاد)

استفاده همگانی از اینترنت -دسترسی آسان وسریع - کم هزینه بودن -پخش وانتشار رایگان نظرات دیدگاهها و اخبار – توانایی آموزش – قابلیت توسعه ورشد -داشتن حداقل مهارت برای کاربران  همه وهمه از ویژگیهای منحصر به فرد وبلاگ و وبلاگ نویسی  می باشد که از این خصوصیات  میتوان حداکثر بهره را برد . گویند زکات علم ودانش ترویج آن است پس  می توان گفت از مهمترین دستاوردهای وبلاگ نویسی  پرداخت بی چون وچرای این زکات است .

به قول برخی از کارشناسان  وبلاگ یک نوع نویسندگی بی صداست که شخصیت افراد را نشان می دهد به عقیده این حقیر محتوا ی وبلاگها  تفکرات و اندیشه ها و خواستهای نویسنده آنرا هویدا می سازد و به نوعی  با این ارتباط دوسویه دغدغه ها وآمال ها ی خویش را از درون خود به این فضای مجازی منتفل می نماید حال اگر این تفکرات و دغدغه ها بر مبنای عقل ومنطق و آگاهانه و زیرکانه  و با اطلاع از ذایقه خوانندگان مدیریت و ساماندهی گردد هم مقبول می افتد و هم به راحتی می تواند با همرا ه نمودن هم اندیشان دیگر  هنجارها را ( اعم از صنفی و غیر صنفی ) تقویت ونا هنجار ها را کمرنگ و محو سازند و یعنی رسیدن به سر منزل مقصود . شایسته است  همه ما از حداکثر ظرفیتهای موجود در فضای مجازی استفاده نماییم و انچه که مهم است به آن پرداخته شود تقویت محتوای مطالب وبلاگها ونو آوری می باشد ازوبلاگها که تریبونی آزاد هستند برای آنچه که در دل داریم و نمیتوانیم به زبان آوریم وآن را به قلم واین فضای مجازی می سپاریم  تا هویدا سازند .

اما بعد  ....                                                                  

این روزها  دفاتر اسناد رسمی  پر از حس نجیب نجابت شده اند اما به نظر می رسد این حس ناب را کسی احساس نمی کند و این صنف را با هزار چوب می زنند  ششمین همایش وبلاگ نویسی حوزه دفاتر اسناد رسمی  دربیست وپنجمین و بیست وششمین برگ دومین ماه اولین فصل سال 1393 به همت و تلاش عزیزان اراکی  برگزار خواهد شد امیدواریم نسیم دل انگیز آن  نشاط بخش روح دفاتر اسناد رسمی باشد دوستان سرفصل پیشنهادات و انتظارات خودرا کامل بیان نمودند  اما دوست دارم با ابزار وبلاگ ووبلاگ نویسی در این همایش اساتید و همکاران صاحب نظر این حس ناب را با عزت و اقتداری مضاعف  عجین نمایند و با چشم دل این حس را بخوانیم و به گوش ها برسانیم هرچند مولوی می گوید:

بهر گوشی می زنی  دف گوش کو ..........اما تو بزن گوشها شاید پیدا شوند .

ابوالفضل عبدوس

وبلاگ محضری کوفکا