پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

تخلف سردفتران چشمگیر نیست

رییس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه گفت، به عنوان عضو دادگاه تجدید نظر سردفتران اعلام می کنم تخلف سردفتران چشمگیر نیست و اگر تخلفی صورت گرفته تعداد آنها پایین بوده است.
يک شنبه 7 ارديبهشت 1393
1424

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، «محمدرضا دشتی اردکانی» روز شنبه در حاشیه همایش ملی حقوق مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین تخلفات، مربوط به تنظیم اسناد و مدارک و دریافت خلاصه معاملات است.


وی درباره دریافت پنج هزار تومان برای ثبت هر سند گفت: این کار از آغاز سال 93 اجرا شد، زیرا براساس بودجه سال 93 مکلف شدیم برای ثبت هر سند الکترونیکی، مبلغ پنج هزار تومان دریافت و به حساب خزانه واریز کنیم.

دشتی اردکانی ادامه داد: همه دفاتر اسناد رسمی مکلفند این قانون را اجرا کنند که خوشبختانه عملکرد همکاران ما در این زمینه مناسب بود، گرچه آنها با مشکلاتی نیز مواجه بودند.

دشتی اردکانی، کانون سردفتران را تنها نهادی عنوان کرد که پنج مرجع آن را بازرسی می کنند.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اداره کل ثبت استانها، کانون سردفتران و دفتریاران، سازمان مالیاتی و سازمان بازرسی از جمله نهادهایی هستند که عملکرد دفاتر اسناد رسمی را بررسی می کنند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه گفت: روند الکترونیکی شدن ثبت اسناد سیر صعودی دارد، اما همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم که در حال رفع شدن هستند.

ایرنا