پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئيس سازمان ثبت اسناد: مبايعه نامه بنگاه ها سند رسمي نيست

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آن چه در بنگاه های املاک تنظیم می شود سند رسمی نیست و خریدار و فروشنده باید به دفاتر ثبت اسناد هدایت شوند.
يک شنبه 7 ارديبهشت 1393
1621

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آن چه در بنگاه های املاک تنظیم می شود سند رسمی نیست و خریدار و فروشنده باید به دفاتر ثبت اسناد هدایت شوند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ آقای تویسرکانی در نشست خبری افزود: ما مخالف فعالیت بنگاه ها نیستیم اما باید این مراکز به عنوان واسطه میان خریدار و فروشنده عمل کنند و در بنگاه ها فقط توافقات اولیه انجام شود.


وی با بیان اینکه مبایعه نامه در دفاتر املاک تلقی سند رسمی نیست و موارد فراوانی از اختلافات درخصوص اینگونه معامله ها داریم بر ساماندهی بنگاه ها تاکید کرد.
معاون رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تکلیف لایحه پیش فروش ساختمان به کجا رسیده است ، گفت:‌ آیین نامه پیش فروش ساختمان به تصویب رسید و کارهای اجرایی آن آغاز شده است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اختلافات میان ناجا و سازمان ثبت اسناد در موضوع نقل و انتقال خودرو گفت: ما انتظار داریم همه در جهت ثبت رسمی معاملات تلاش کنند چرا که در بحث اموال غیرمنقول ، نیت قانونگذار ثبت رسمی است و امروز در محاکم پرونده های فراوانی از نقل و انتقالات عادی داریم.
وی گفت: در نقل و انتقال خودرو نیز سند رسمی آن است که در دفاتر ثبت اسناد تنظیم می شود.
تویسرکانی در ادامه با اشاره به این که در سال گذشته یک میلیون و 260 هزار و 883 نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است ، افزود: این آمار در مقایسه با سال 91 حدود 19 درصد کاهش داشته است.

واحد مرکزی خبر